Vacaciones de Navidad

13 januari 2017 - Sevilla, Spanje

Hola cariños,

Ha sido un rato desde he publicado un blog. Es porque tuve mis vacaciones de Navidad.

Voy a contar un poco como pasó mi Navidad y Año Nuevo.

Fui a Eindhoven el 23 de diciembre. Cuando llegué allí mi familia estaba en el aeropuerto para recogerme. Hizo súúúper frio en Holanda y pensaba que fui a morir. Después fuimos a mi casa para hablar y beber algo. Estuve súper cansada por el viaje y fui a mi (propia!!) cama y era fantástico porque extrañé esta cama un poquito.

El 24 de diciembre era Nochebuena. Tuvimos los cumpleaños de mi sobrina y hemos comido una buena cena allí. Y también (como siempre) hemos visto  All You Need Is Love.

El 25 de diciembre recibí muchos regalos para Navidad como un set de vajillas, perfume, maquillaje y mucho más. Por la noche fuimos a la casa de mi tío para tener una cena allí. Era divertido estar con toda mi familia y verlos otra vez.

El 26 de diciembre fui con mi familia al cine. Fuimos a la película Soof 2 y gustábamos mucha. Por la noche teníamos una cena de ´´tapas´´ en mi casa y hemos visto la película Home Alone (como todo de Holanda).

Los días entre Navidad y el Año Nuevo no he hecho mucho. Tuve que ir al médico una vez porque quería ir a mi propio médico donde puedo explicar todo más fácil y claro haha. También fui al cine muchas veces con mi madre y hermana. Fuimos a La La Land y Sing.

El 31 de Diciembre fui a comprar cosas para la Noche Vieja como vasos de champán, comida, bebidas y todo. Fui a la casa de unos amigos para hacer una fiesta allí. Estábamos con mucha gente y era súper! Después la fiesta y después de haber disparado un montón de euros en el aire fuimos a un bar en mi pueblo. Estuvimos allí hasta la madrugada y era una gran noche.

El 1 de enero fui a la casa de mi abuela para estar con mi familia y desear a todos un feliz año nuevo.

El 2 de enero fui a cenar con mis amigas que me han visitado en Sevilla. Después fuimos al cine para ver la película Onze Jongens, es como Magic Mike pero es la versión Holandesa. Esa también era una noche súper divertido.

Desde el 3 de enero todo cuesta abajo… estuve súper enferma y pienso que tuve una gripe súper mala. Tuve que cancelar mi vuelo de 6 de enero y fui a Sevilla el 9 de enero cuando sentí un poco mejor. Ahora estoy bien y me alegro que tengo 3 semanas más en mi querida Sevilla.

¡Gracias para leer y hasta pronto!

¡Y un feliz año nuevo para todos!

Un beso,

Jasmijn

Hallo lieve mensen,

Het is even geleden sinds ik weer een blog heb geplaatst maar dit was omdat ik kerstvakantie had!

In deze blog ga ik een beetje vertellen wat ik in mijn kerstvakantie heb gedaan.

Op 23 december vloog ik naar Eindhoven vanuit Sevilla. Ik kwam in de avond aan op het vliegveld waar mijn familie al op me stond te wachten. Toen ik uit het vliegtuig stapte had ik het al meteen ijskoud. Welkom in Nederland zullen we dan maar zeggen. Daarna gingen we naar huis om daar nog wat bij te praten en te drinken. Ik ging vrij vroeg naar (mijn eigen!!) bed want ik was moe van mijn reis en had dat bed toch wel een beetje gemist.

24 december was kerstavond en hadden we een verjaardag. Daar hebben we ook een heerlijk diner gekregen om de kerst te vieren en natuurlijk hebben we zoals iedereen de special van All You Need Is Love gekeken.

Op 25 december hebben we onze kerstcadeaus uitgepakt (omdat dit op de 24e niet kon door de verjaardag). Ik heb heel veel leuke dingen gekregen zoals een servies set, parfum, make-up, sieraden en nog veel meer. In de avond gingen we naar het huis van mijn oom om daar een kerstdiner te eten met de hele familie en het was heel gezellig om ze allemaal weer te zien.

Op 2e kerstdag ben ik naar de bioscoop geweest met mijn familie. Daar hebben we de film Soof 2 gekeken die we allemaal een erg leuke film vonden. ´s avonds hadden we een diner in de vorm van ´´tapas´´, dus allemaal kleine hapjes. Het was echt heerlijk om weer Nederlands eten te hebben (lees: vlees dat niet naar rubber smaakt). Na het eten hebben we allemaal (net zoals half Nederland) Home Alone gekeken.

De dagen tussen kerst en Oud&Nieuw heb ik niet heel erg veel gedaan. Ik ben naar de dokter gegaan omdat ik nog wat kwaaltjes had die ik in het Nederlands beter en duidelijker kan uitleggen. Ook ben ik nog best vaak naar de bioscoop geweest om de films die in Spanje bijna niet draaien te gaan zien. Ik ben met mijn moeder en zusje naar de films La La Land en Sing gegaan.

Op 31 december ben ik de hele dag bezig geweest met de boodschappen voor oudjaarsavond. Ik ben met een vriendin champagneglazen gaan kopen en natuurlijk ook de drankjes en het eten voor die avond. Rond 9 uur ben ik naar het huis van vrienden gegaan en daar hebben we met veel mensen gefeest tot het 12 uur werd. Nadat er veel geld in de lucht geschoten was zijn we naar een kroeg in mijn dorp gegaan. Daar hebben we nog doorgefeest tot de late uurtjes en hebben we het erg gezellig gehad!

Op 1 januari ben ik naar het huis van mijn oma gegaan om daar met de familie gezellig wat te kletsen en iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen.

Op 2 januari ben ik uit eten geweest met mijn vriendinnetjes die me ook zijn op komen zoeken in Sevilla. Na het eten zijn we naar de film Onze Jongens  (de Nederlandse versie van Magic Mike) gegaan en hebben we nog een hele leuke avond gehad.

Helaas ging het vanaf 3 januari een beetje bergafwaarts, ik voelde me erg ziek en had bijna een hele week een hele erge griep. Helaas heb ik daarom mijn vlucht van 6 januari moeten annuleren en ben ik in plaats daarvan op 9 januari naar Sevilla gevlogen. Gelukkig voel ik me nu een stuk beter en ben ik weer blij om terug in mijn geliefde Sevilla te zijn.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende blog!

En natuurlijk allemaal nog een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!

Liefs,

Jasmijn

1. Het thuisfront:
    17 januari 2017
    Hee Jasmijntje,
    Een reactie van het thuisfront.
    Wij vonden het ook gezellig om je weer thuis te hebben. Inderdaad erg jammer dat je de tweede week van de kerstvakantie zo ziek was, dat je zelfs je vlucht moest annuleren. Gelukkig ben je nu weer een heel eind opgeknapt. Voor jou ook wel wennen weer even thuis te zijn, lijkt ons. Aanpassen aan de rest van het gezin, qua eten, tv programma's etc. Zelfs onze hond Pip moest weer ff wennen, dat je er weer was. Ze had het stoeien gemist en vond dit reuze gezellig. Nu ook weer afkikken voor haar dus. Oma zei deze week ook nog, dat ze jou zo had gemist de afgelopen vijf maanden. Dat je soms zomaar even aan kwam rijden etc. Nou meid, je stage in Sevilla zit er bijna op. We kunnen wel zeggen; de laatste loodjes wegen het zwaarst.....maar dat is voor jou zeker niet het geval. Ik denk dat je het zwaar gaat krijgen wanneer je in Sevilla afscheid moet nemen van je huisgenoot Karen en je collega's en vrienden. Nou Jasmijn geniet er nog ff van deze laatste weken in Sevilla. Groetekes en xxx van ons
  2. Jasmijn de Korte:
    17 januari 2017
    Hallo Thuisfront,

Haha ja het was inderdaad wel wennen om weer thuis te zijn maar ik hoefde maar een paar minuten te wennen om weer terug in Sevilla te zijn. Het gaat inderdaad heel zwaar zijn om afscheid te nemen van mijn leventje hier maar ik hoop snel weer eens terug te kunnen gaan. De tijd gaat deze laatste weken nog sneller dan dat het al ging maar ik ga er nog het beste van maken en niet denken aan het feit dat het snel voorbij zal zijn. Als ik weer eens op stage ga (en ik hoop dat ik dat nog eens kan doen) dan neem ik Pipje gewoon mee haha! Tot snel! xxx