Días festivos

7 december 2016 - Sevilla, Spanje

Hola cariños,

¿Qué tal?

¡Como siempre, estoy muy bien y feliz! Finalmente mi amiga ha regresado a Sevilla la semana pasada y ahora cada día es como una fiesta :)

Teníamos una fiesta cuando ella regresó y los otros días hemos hecho cosas divertidas como ir de copas o tapas.

Este fin de semana tuvimos la despedida de Grace y fuimos a su casa para hacer un botellón y después fui a Rukos con unas becarias. Luego las otras becarias fueron a casa y yo fui a un club que se llama Kafka para ver Grace y sus amigos. Este club está en Alameda de Hércules y es un club con música techno. ¡Era muy divertido! Voy a extrañar Grace :(

Esta semana tenemos dos días festivos (y por eso dos días libres), uno es el Día de la Constitución Española y uno es el día de Inmaculada Concepción.

Ayer (06-12-2016) era el Día de la Constitución Española y por eso había una mini procesión enfrente de mi casa (pienso que es por eso, no estoy segura porque hay procesiones para todo aquí). Era muy bonita para ver pero a mí no me gustaba nada el oler de incienso que usan.

Pienso que hay una procesión más mañana porque es un día festivo también y parece más religioso.

¡Este fin de semana mis amigas de Holanda vienen por aquí! Estoy muy entusiasmada, voy a enseñaros la vida española y vamos  a ver toda la ciudad y también todos los clubs! ¡Va a ser un fin de semana súper divertido!

Gracias para leer y hasta pronto :),

Jasmijn

Hallo lieve mensen,

Alles goed?

Met mij gaat het, zoals gewoonlijk hier, heel goed :)

Eindelijk is mijn huisgenootje terug in Sevilla en nu is het iedere dag gezellig!

We hadden een Klein ´´feestje´´ toen ze thuis kwam en zijn daarna op stap gegaan. Verder hebben we de rest van de week leuke dingen gedaan zoals een wijntje drinken op een terras of uit eten.

Dit weekend was het laatste weekend van een van de stagiaires genaamd grace. Daarom hadden we een afscheidsfeestje in haar huis afgelopen weekend. Na wat drankjes ben ik met wat andere stagiaires naar Rukos (inmiddels bijna stamkroeg) geweest. Rond een uur of 4 gingen zij naar huis en ben ik nog naar Alameda gegaan om daar Grace en haar vrienden te zien in een club genaamd Kafka waar ze techno muziek draaien. Het was een hele leuke avond en ik ga Grace echt missen :(

Deze week is best een chille week want we hebben 2 feestdagen (en dus 2 dagen vrij).

Gisteren (06-12-2016) was de Día de la Constitución Española en daarom was er een kleine processie in de straat voor mijn huis (in ieder geval, dat denk ik dat dat hier voor was maar je weet het maar nooit want ze hebben hier processies voor werkelijk alles), het was heel mooi en ik kon alles goed zien vanaf het balkon. Het enige wat jammer was is dat de wierook die ze gebruiken tijdens de processies ongelooflijk stinkt.

Ik denk dat er morgen ook weer een processie zal zijn omdat dit ook een feestdag is en deze lijkt me religieuzer dan de andere.

Ook ben ik super enthousiast want mijn vriendinnetjes komen hier naartoe! We gaan zo veel mogelijk van de stad en het nachtleven zien en ik ga proberen om ze een beetje te laten proeven van het Spaanse ritme (oftewel: mijn ritme). Het wordt super leuk en heb er heel veel zin in!

Bedankt voor het lezen en tot snel!

Jasmijn