Últimos días y Córdoba

23 januari 2017 - Sevilla, Spanje

Hola cariños,

¿Qué tal? Yo no estoy muy bien porque siento un poco triste.

Han llegado mis últimos días en Sevilla y me duele regresar a casa.

La semana pasada he hecho unas cosas divertidas.

El jueves fui a Garlochí con mi compañera de casa y unos amigos. Hemos quedado allí para charlar y beber el cóctel famoso: Sangre de Cristo.

El viernes fui a (sí, otra vez) a Ruko y Roll. Era una noche inolvidable (quizás he olvidado un poquito, hehe;) y voy a echar de menos este bar.

El domingo fui a Córdoba con CLIC. Me encantaba la ciudad pero ahora duele todo de mi cuerpo porque hemos andado mucho. Fui con una compañera de trabajo y unos estudiantes de CLIC. Nuestra guía era Javier, el responsable de excursiones y programa cultural de CLIC y su esposa. Eran guías fantásticos. Fuimos en autobús, el viaje duraba más o menos 2 horas. Cuando llegamos allí cruzamos el puente romano maravilloso y hemos circulado la Mezquita y también hemos visto unas calles importantes como Calle de las Flores. Después hemos visitado la judería, el barrio judío de Córdoba. Luego fuimos a la Sinagoga y el Alcázar d los Reyes Cristianos. El alcázar fue maravilloso. He subido la torre, la vista era inmejorable pero ahora duele todo gracias a las escaleras de la torre. Luego tuvimos tiempo libre para el almuerzo e ir de compras. Después nuestro almuerzo hemos visitado (¡finalmente!) La Mezquita-Catedral de Córdoba. Javier ha explicado todo sobre la arquitectura de la mezquita- catedral y fue inolvidable ver las cosas súper importantes de la historia y también ver el bosque de arcos árabes y el impresionante mihrab. A las 7 llegamos en Sevilla e hice mis compras y fui a mi cama para estar en el trabajo bien temprano.

¡Voy a aprovechar mis últimos días en Sevilla al máximo y quizás es un poco temprano para decir esto, pero, voy a extrañarte mi encantadora Sevilla! :(

Un beso,

Jasmijn

Hallo lieve mensen,

Hoe gaat het daar in het kikkerlandje? Hier wat minder goed dan altijd omdat ik me een beetje triest voel over het feit dat mijn avontuur hier bijna voorbij is.

Gelukkig heb ik de afgelopen week wel een paar leuke dingen gedaan!

Afgelopen donderdag ben ik naar Bar Garlochí geweest om daar wat te kletsen met mijn huisgenoot en nieuw opgedane vrienden en natuurlijk om de -niet zo- wereldberoemde cocktail: Sangre de Cristo te drinken.

Op vrijdag ben ik (Ja, alweer) naar Ruko en Roll gegaan en zoals altijd was het weer een onvergetelijke avond (ook al ben ik er misschien wel wat van vergeten, hehe ;) en natuurlijk ga ik mijn favoriete bar hier heel erg missen.

Op zondag ben ik op excursie naar Córdoba geweest met CLIC. Ik heb erg genoten van de stad maar momenteel sterf ik wel van de spierpijn van het vele lopen en ´´klimmen´´. Ik ben samen met een collega en andere studenten van CLIC naar de stad gegaan. Onze gidsen waren Javier en zijn vrouw. Javier is het hoofd van de excursies en het culturele programma dat CLIC iedere week heeft. Ze waren geweldige gidsen!

We zijn met de bus naar Córdoba gereisd en het duurde ongeveer 2 uurtjes tot we er waren. Na het uitstappen van de bus zijn we de prachtige romeinse brug overgestoken en zo het stadscentrum ingelopen. Daar hebben we belangrijke straatjes gezien zoals Calle de las Flores (straat van de bloemen) en La Judería, de joodse wijk van Córdoba. Daarna zijn we doorgelopen naar de Synagoge en vervolgens naar het Alcázar de los Reyes Cristianos. Dit was echt prachtig om te zien. Ook ben ik met mijn collega naar de top van de toren gegaan op van die hele kleine trappetjes. Het naar boven komen was het waard omdat het uitzicht werkelijk schitterend was. Het naar beneden gaan daarentegen was verschrikkelijk. Er was namelijk tweerichtingsverkeer op die kleine trappetjes en dus moest je je aan alles vasthouden wat je maar kon en je voeten in allerlei onnatuurlijke houdingen buigen om naar beneden te kunnen gaan.

Gelukkig kregen we na deze work-out wat vrije tijd om te lunchen en de winkeltjes te bekijken. Na de lunch hebben we (eindelijk!) de moskee-kathedraal van Córdoba bezocht. Javier heeft ons van alles uitgelegd over de architectuur en verschillende delen van de moskee-kathedraal. Het was echt geweldig om te leren over de belangrijke dingen in de geschiedenis en natuurlijk ook om het bos aan prachtige arabische ´´bogen´´ (zie foto´s) en de indrukwekkende mihrab te zien. Rond 7 uur kwamen we weer aan in Sevilla. Ik ben wat boodschappen gaan doen en toen op tijd naar bed gegaan om vandaag weer fris en fruitig op het werk te staan.

Ik ga het meeste halen uit mijn laatste dagen in Sevilla en misschien is het nog een beetje vroeg om dit te zeggen maar ik ga je missen mijn lieve Sevilla! :(

Liefs,

Jasmijn

Ps. De foto´s van Córdoba zet ik z.s.m online.