Mi regreso a Sevilla

17 januari 2017 - Sevilla, Spanje

Hola cariños,

Como has leído en mi último blog, llegué en Sevilla el 9 de enero. He estado aquí para una semana ahora y me encanta. He extrañado Sevilla mucho cuando estuve en Holanda y me alegro estar aquí otra vez.

En mi ´´primera semana´´ aquí estuve haciendo mucho para mi Lees en Vertaal Project.

Ahora estoy casi terminado con el proyecto y era divertido buscar textos que me interesan pero a veces era un poco difícil también.

También he hecho todas las evaluaciones de mis prácticas. La evaluación para la beca Erasmus fue súper bien y tuve un resultado excelente. La de mi escuela fue fantástico también, tuve una puntuación súper alta, para casi todas las preguntas me han dado la cualificación excelente o la cifra 10. Me encanta trabajar en CLIC y me alegro que mis jefas están satisfecho conmigo.

Ahora también estoy llamando gente a parte de CLIC para algunos cursos y puedo practicar mi español mucho.

Las primeras días aquí aún estuve un poco enferma y no pude hacer mucho, por eso he hecho muchas cosas para el LVP (Lees en Vertaal Project).

El jueves sentí mejor y conocí a unos amigos de mi compañera de casa y fuimos a Rukos y Roll con ellos. Era una noche súper divertido porque he extrañaba la vida nocturna de Sevilla. El viernes fui a un pub Irlandés con muchos amigos de mi compañera de casa, después del pub fuimos a un bar que se llama Rockefeller y he practicado mi español mucho esta noche.

El sábado he hecho muchas cosas para mi escuela como el LVP. El domingo por la noche fui al barrio de Sevilla que se llama Nervión para ir a un restaurante de TGI Fridays para ver el partido entre Sevilla y Real Madrid allí. Sevilla ha ganado en el final minuto y fue un partido súper emocionante. Después hemos andado a casa porque el metro estaba lleno de gente y no había taxis. Tuvimos un paseo súper bonito por Sevilla y me gustaba esta noche mucho.

Espero que voy a hacer más cosas divertidas la semana que viene porque no me queda mucho tiempo aquí.

¡Gracias para leer y hasta pronto!

Un beso,

Jasmijn

Hallo lieve mensen,

Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn laatste blog ben ik weer terug in Sevilla sinds 9 januari. Ik ben hier nu dus alweer een weekje en ik vind het geweldig. Ik heb Sevilla veel gemist in de tijd dat ik thuis was dus ik was blij om weer terug te zijn.

In mijn ´´eerste week´´ hier heb ik veel gedaan aan het Lees en Vertaal Project (LVP).

Momenteel ben ik bijna klaar met het corpus van het project en het was best leuk om teksten te zoeken die me interesseren maar soms was het ook wel moeilijk om de juiste teksten te vinden.

Ook heb ik in deze week de evaluaties van mijn stage gedaan. De evaluatie voor de Erasmusbeurs was heel goed, ik had bij alle vragen de beoordeling excellent en was hier dus erg blij mee. De evaluatie voor mijn school was ook erg goed, ik had bij bijna alle vragen de beoordeling excellent of het cijfer 10. Ik vind het heel leuk om blij CLIC te werken en ik ben ook blij dat mijn begeleiders tevreden met mij zijn.

Momenteel heb ik ook de taak gekregen om mensen te bellen om te vragen of ze geinteresseerd zijn in verschillende cursussen en hiermee kan ik goed mijn Spaans oefenen.

De eerste dagen hier was ik helaas nog een beetje ziek en deze tijd heb ik goed gebruikt door aan mijn LVP te werken en vast bezig te zijn met mijn blogs.

Op donderdag voelde ik me al veel beter en heb ik wat vrienden van mijn huisgenootje uit Ecuador leren kennen en ben met hen naar Rukos y Roll gegaan. Dit was een onverwachte maar hele gezellige avond en ik had het nachtleven van Sevilla ook wel een beetje gemist. Op vrijdag ben ik naar een Irish pub gegaan met een hele grote groep spanjaarden en heb daar wat met hen gepraat en gedronken. Na de pub zijn we naar een bar genaamd Rockefeller gegaan en dit was ook erg gezellig. Het was een leuke avond waarbij ik mijn Spaans veel heb kunnen oefenen.

Op zaterdag heb ik veel dingen voor het LVP gedaan dus dit was een erg productieve dag. Op zondag ben ik naar een restaurant van TGI Fridays gegaan in het deel van Sevilla genaamd Nervión. In dit restaurant heb ik met mijn vrienden de wedstrijd tussen Sevilla en Real Madrid gekeken. In de laatste minuut heeft Sevilla nog gewonnen dus het was een erg spannende wedstrijd. Na de wedstrijd zijn we door een drukke straat met veel toeterende autos en brommers terug gelopen. We wilden met de metro naar huis maar aangezien die bomvol mensen zat en er geen taxi´s meer vrij waren hebben we ongeveer een wandeling van 30 minuten door Sevilla gemaakt en dit was erg gezellig.

Ik hoop dat ik deze week wederom veel leuke dingen kan gaan doen omdat ik niet heel veel tijd meer heb in  deze mooie stad.

Bedankt voor het lezen en tot snel!

Liefs,

Jasmijn

1. Frans Fredrix:
    18 januari 2017
    Hallo Jasmijn
    Een boeiend verhaal.
    Goed verblijf verder toegewenst.
    Frans en Ine